TY - JOUR ID - 13234 TI - مدیریت ریسک ابعاد مدیریت ریسک تعریف و کاربرد آن در سازمان های مالی JO - تحقیقات مالی JA - FRJ LA - fa SN - 1024-8153 AU - پارکر, جرج AU - پارسائیان, دکتر علی AD - Y1 - 1999 PY - 1999 VL - 4 IS - 14 SP - 125 EP - 144 KW - انواع ریسک KW - ریسک KW - ریسک تجاری KW - مدیریت ریسک DO - N2 - با توجه به سیستم اقتصادی و تغییرات مداوم محیطی، موضوع مدیریت ریسک در نحوه اداره سازمان های مالی و خدماتی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. در دهه 1980 و 1990 مدیریت ریسک مورد توجه مقامات ارشد و اجرایی شرکت ها قرار گرفت. مدیریت ریسک می تواند همانند هر متغیر دیگری بر سود شرکت اثر بگذارد. شرکت هایی که بتوانند مسایل مربوط به ریسک را به خوبی اداره نمایند می توانند بر عوامل محیطی تسلط یابند. مدیریت برای افزایش ارزش شرکت می کوشد تا مجموع ارزش فعلی خالص جریان های نقدی آینده را به حداکثر برساند. تصمیمات مدیران شرکت ها بر افزایش یا کاهش ارزش های شرکت ها اثر تعیین کننده ای دارد. از این نظر، تصمیمات مدیران باید بگونه ای باشد تا ارزش شرکت به بالاترین حد ممکن خود برسد. در این مقاله ریسک بازار سرمایه و ریسک بازار محصول در سازمان های مالی که بیشترین تأثیر را بر ارزش شرکت ها دارد به طور مشروح مورد بررسی قرار گرفته است. UR - https://jfr.ut.ac.ir/article_13234.html L1 - https://jfr.ut.ac.ir/article_13234_a8d189407cdc07828a4f37492aef0a9c.pdf ER -